Звук і світлодіодний екран
Реклама у вигляді картинки (статичної чи відеоролика) – винахід порівняно нове. Спочатку ж реклама була виключно звуковий. Згадати хоча б ті часи, коли глашатаї ходили вулицями, сповіщаючи людей про важливі події. А зазивали на ярмарках? Так ті ж “гарячі пиріжки з пилу-жару з печі” з вуст торговців на ринку – це теж різновид звукової реклами! З появою радіо на зміну людям прийшла апаратура, яка транслювала звук.Радіоточки існували досить довго, і лише з чверть століття тому на зміну їм прийшла візуальна реклама – картинки на спеціальних конструкціях. До недавнього часу зовнішня реклама була в більшості своїй статичної, але сьогодні набирає популярність відеореклама, розміщена, в тому числі і на світлодіодних екранах.
Попри те, що дослідження показали, що картинка в поєднанні зі звуком збільшує рекламний ефект приблизно на 40%, звуковий супровід роликів присутній лише на 2% медіаекранов. Чому ж?
По-перше, установка звукового обладнання на відкритому просторі – процес складний і трудомісткий, а, відповідно, і дорогий. По-друге, міський шум створює такий звуковий фон, що перекрити його звуком, супроводжувальний рекламний ролик, досить непросто. До того ж в загальному міксті звук реклами буде дратувати людей, що негативно позначиться на рекламному ефекті. Звуковий супровід картинки на LED-екранах використовується, в основному, в закритих приміщеннях – магазинах, аеропортах, вестибюлях вокзалів та інших місцях масового скупчення людей.
Прогрес не стоїть на місці, і сьогодні в ряді країн розробляються спеціальні мобільні додатки для перегляду контенту медіаекрана зі звуковим супроводом. Досить провести нескладну маніпуляцію на смартфоні – і звук, що йде разом з картинкою на екрані, відтворюється через навушники. Таким чином, людина може дивитися рекламу на моніторі і слухати звуковий контент, не заважаючи на оточення. Автомобілістам в цьому відношенні ще простіше – потрібно лише налаштувати автомобільний радіоприймач на необхідну FM-частоту.
Медіаекран як носій рекламної інформації – явище відносно нове. А в нашій країні такі екрани ще мало адаптовані для зовнішньої реклами. Можливості такого обладнання не розкриті навіть наполовину. Але наука йде вперед, і зараз можна сміливо говорити про те, що скоро і в Україні буде доступний рекламний контент на світлодіодному екрані зі звуковим супроводом. Як скоро – час покаже!